reklam eleştirisi nasıl yapılmalı?

29 Aralık 2010 Çarşamba

Kroyum emme AUDI bende (=



AUDİ reklamlarını çok severim. Cesur, mesajını açıkça veren, net reklamları vardır. Rakiplerine sataşmaktan, kendi reklamları içinde rakip markaların isimlerini , logolarını kullanmaktan çekinmez. Böylece onları kendine rakip olarak gördüğünü açıkça belli ederek, onların da iyi arabalar olduğunu da söylemiş oluyor ama gocunmuyor bundan. Nasılsa ben daha iyiyim özgüveni daha da bir inandırıyor tüketiciyi.
Türkiye’de yayınlamış olan reklam kampanyası “Audi’de asla bulamayacağınız aksesuarlar” da çok net, cesur ve güzeldir. Bu reklamlarda, Audi Türkiye’de “Mafya Arabası”, “Sonradan Görme Arabası” olarak da görülen Mercedes vb. gibi istenmeyen bir konuma yerleştirilen diğer rakiplerinin de üzerine gidiyor. Bu afişler Audi’nin hedef kitlesini belirlemesine yardımcı olurken aynı zamanda rakibinin üzerine yapışan kötü imajı da körüklüyor.

Ne kadar etik olduğu tartışmaya açık olsa da, iletmek istenilen mesajı iyi ileten, yaratıcı, -rakiplerine de negatif imaj yaratma açısından başarılı reklamlar olduğunu düşünüyorum.
AUDI,”Kıroyum emme para bende” diyenlere, her parası olan AUDI’ye binemez diyor.
Marka olmak böyle bir şey herhalde, ürününü satmak için marka yaratıyorsun, beğendirmek için reklam veriyorsun ama bazen “sen benim arabamı mümkünse alma” demek için de reklam yapıyorsun. Marka olmak da zor iş=)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder