reklam eleştirisi nasıl yapılmalı?
29 Aralık 2010 Çarşamba
POWA Kadına Yönelik Şiddet
Bu videoyu Facebook da izledim ve sosyal medyadan da bir reklama blog sayfamda yer veriyim diye dusundum. Bu reklam yapıldığı ülkede televizyonda da yayinlanmistir. “Kadına yönelik şiddet”e dikkat çeken, POWA (People Opposing Woman Abuse) için Johannesburg, Ogilvy reklam ajansı tarafından hazırlanan, sosyal sorumluluk içerikli bu reklam filmi keske bizim televizyonlarimizda da yayinlansa.
Reklam filmi, yapılan ufak bir deneyin video görüntülerinden oluşuyor. Johannesburg’ta bir mahallede 9 Mayıs 2010′da yapılan deneyde, bir gece apartman dairesine davul (bateri) seti kuruluyor. Yüksek sesli bir enstrüman olan davul kısa sürede komşuların dikkatini çekiyor ve art arda şikayetler gelmeye başlıyor.
Aynı apartmanda farklı bir gece, bilgisayar ve hopalörler yardımıyla önceden kayıt edilmiş bir karı-koca kavgası kaydı çalınıyor. Apartmanın dışından da kolayca duyulan seslerden, kadının şiddete maruz kaldığı açıkça anlaşılıyor, buna rağmen gelen giden yok… Nedense birkaç akşam önce davul sesinden dolayı kapıya gelen komşulardan hiçbiri şiddet gören bir kadına yardım etmek için kapıyı çalmıyor. Hangisi daha rahatsız edici, akşam duyduğunuz davul sesi mi? çaresiz bir kadının çığlıkları mı? yoksa bencillik ve umursamazlığın tavan yaptığı insanlar mı?
Bu sosyal sorumluluk projesinin beğendiğim tarafı boyalı birkaç söz ve photoshop + makyajla yapılan, şiddete uğramış kadın görselleri kullanmak yerine, gerçekleri ortaya koyarak toplumun konuya olan duyarsızlığı ve korkaklığına dikkat çekmesi.,”Bakın kadına yazık değil mi? Nasıl da çaresiz, ağliyor” demiyor. “Kendinize bir bakın ne kadar bencil ve zavallısınız diyor” ve bu bencil olan ve bir tek kendini gören, kendi üzerine düşünen insanların dilinden konuşarak vermek isteğini anlatıyor.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder