reklam eleştirisi nasıl yapılmalı?

29 Aralık 2010 Çarşamba

ŞOK ETKİSİ

İnsanlar genelde dergilerde ve ya gazetelerde olan reklamlara pek dikkat etmezler. Televizyonda ki reklamlar gibi değildir bunlar, hareketli, dikkat çekici ve her tv kanalı aynı anda reklama girdiğinden kaçınılmaz da değildir bunlara katlanmak, dikkat etmek. Hemen sayfayı çeviriveririz.


Resmini gördüğünüz bu reklam yurtdışında bir dergide yayımlanmış. Insanların dikkatini, onların ilgilendiği bir ürünü yem olarak kullanarak çekmiş. Yani reklamla ister istemez ilgileniyorsunuz. Kozmetik endüstrisinde havyanlar üzerine yapılan deneylere dikkat çekmek isteyen Almanya da Köln kökenli bir hayvan hakları koruma organizasyonu olan Noah’ın içinen bir aktivist grubun yaptığı bu reklam, bence çok zekice.
Reklamda; uydurma bir isimle, dergilerde, krem markalarının, sayfada ürünün denenmesi için sayfanın üstune yapıştırılmış tester olan reklamları taklit eden reklamlar yayınlanıyor. Reklamda yer alan yazılar tıpkı bir krem markasının yazacağı cinsten bilindik cümleler. Fakat sahte cilt kremi tester’ını kopardığınızda altında acıdan bağıran bir maymun resmi görüyorsunuz ve hala binlerce hayvanın kozmetik endüstrisi adına yapılan deneylerde öldüğünü ya da yaralandığını anlatan bir mesaj yer alıyor altında. Asıl çarpıcı etkiyi ise; tester’I koparırken maymun fotoğrafınında bir kısmını yırtıp, kendi elinizle bir hayvana zarar vermenin vicdan azabı yaratıyor. Beklenmedik şeyler insanların aklında daha çok kalır ve vicdan azabı insanları bu konu üzerinde bir an olsun düşünmeye iter. Yani,süpriz etkisi yaratarak günlük hayatta insanların dikkatini, onların hiç ilgilenmeyeceği, hayvan hakları gibi, konulara çekebilirsizniz.
Bu reklam, reklamın sadece insanların gözünü boyamak, kandırmak için değil, farkındalık yaratmak içinde çok güzel bir araç olabileceğini gösteriyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder