reklam eleştirisi nasıl yapılmalı?
28 Aralık 2010 Salı
Turkcell Reklamı
Yukarıda gördüğünüz reklam benim en saçma bulduğum reklamlardan birisidir. Ne vardır bu reklamda? Çok tatlı, mavi gözlü, sarışın (diğer Cellocan'lar gibi) bir küçük kız çocuğu, trende dağ tepesinde oğlunu özlemiş babaya hadi "oğlunu ara" diyor. Adam oğlunu arayor "ah canım"lar "oğğğlum" lafları, baba ağlar, küçük kız ağlar falan. Bir de üstüne sevimli Cellocan demez mi "gözüme bir şey kaçtı ağlamıyorum". Biz izleyici zaten çocuğun tatlılığına hayranken (Turkcell kimsenin umrunda değil) daha bir "ayy canımm bir de ağlamadım diyor, yerim ben seni" deriz. Adam çocuğunu bu kadar özlemişse neden konuşmak için dağın tepesini bekler bilmiyorum. Ayrıca Türk çocukları arasında esmer yok mu yahu? Reklamda olmayan bir diyer şey de Turkcell'in tanıttığı yeni bir şey. Reklamda Turkcell'le ilgili aldığımız mesaj "Turkcell'in çekim gücü iyidir" E bunu zaten hep söylüyordu. Bu sefer "bak Cellocan'ı bile ağlatıcak kadar iyi bir çekim gücü var" demek istedi heralde. Neyse, böyle reklamlar ürünü sempatik göstermek için yapılır bunu anlamış oluyoruz Cellocan'ın sempatikliğinden.
Bu reklamlarda öncelikli amaç, ürünü tanıtmak ya da düşünülüp yapılmış yeni avantajlar, kampanyalar göstermekten çok reklamın izlenmesini sağlamak. Özenle seçilmiş sevimli çocukları ve onların sokulduğu o tatlı halleri görmek için reklamı defalarca izleriz. Sonra aramızda konuşuruz, böylece reklam aklıda kalmış olur, yayılmış olur ve reklam amacına ulaşır. Artık o markayla, o çocuk bütünleşir kafamızda. Marka, en pahalı, yeni kampanylar yaratmakta en kısır, avantaj acışından en fakir ama reklamdaki çocuk sayısı açısından en zengin olan operatör değildir artık.
Benim burda rahatsız olduğum asıl konu: üst üsteçekilen, çok yoğun ve yorucu geçtiğini tahmin ettiğim reklam çekimleri sırasında çocukların eğitim ve sosyal hayatlarının aksaması. Burda, çocuklara orda oynamaları için para verilmese, çocuktan bir kazanç yolu açılmasa, ailelerin de bu "hengamenin"içine çocuklarını sokmayacağını söyleyebilirim. Ancak bu ailelerin de sorumluluğuna kalmış bir şey, götürmeyebilirler çoçuklarını.
Sonuçta Turkcell de diğer operatörler gibi yaptığı kampanyalarla, ya da ne kadar avantajlı olduğunu kendini reklamlarında rakipleriyle kıyaslayarak gösterse veya bambaşka bir yol zahmet edip yaratmaya uğraşsalar, bence bundan daha güzel olurdu. Çünkü ben Selocan'lardan sıkıldım artık.
Kendini rakipleriye kıyaslayan bir reklam örneği;
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder